marți, 19 ianuarie 2010

SCRISOARE PENTRU PĂRINŢI


de ROMULUS CHELBEGEAN

Dacă ar avea părinţii ochi să vadă
Şi sufletul le-ar fi mereu atent,
În ochii pruncilor cu viaţa fadă
Ar descifra mesajul cel urgent :
"Vă rog iubiţi-mă inteligent !"
Nu glume, nici minciuni – bomboane-amare;
Nu vreau bunici şi nici televizor,
Nu-mi trebuie nici lux, nici îmbuibare...
Puţin îmi pasă de trăiesc sau mor
Dar vreau să fiu al vostru, nu al lor !
Eu ştiu c-aveţi profesii elevate
Că sunteţi la curent cu date noi,
C-aveţi servici ca eu să am de toate,
Dar fiindcă vă iubesc pe amândoi
Vă spun :
"Eu am nevoie doar de voi !"
Aş vrea ca jucărie ochii mamei,
Nu ochii-ndepărtaţi ai vreunui unchi.
Când ne-ntâlnim atraşi de glasul foamei
Şi nu pot sta la tata pe genunchi
Mă simt ca o mlădiţă fără trunchi.
Nu vreau să fiu un deget ce acuză,
Găsind olarul singur vinovat.
Am gând curat, şi inima refuză
O bombă cu efect întârziat:
Vreau să devin un om adevărat !
De-aceea vreau părinţii mei să vadă,
Să aibă sufletul mereu atent,
Ca-n ochii mei umbriţi de viaţa fadă
Să descifreze strigătul urgent :
"Vă rog iubiţi-mă inteligent !"

Un comentariu:

Amourdejour spunea...

vezi ca ai un raspuns aici
http://www.hobbitu.ro/index.php/2010/02/16/la-ceas-aniversar/